Diego Velazquez (1599-1660), „Las Meninas”, 1656, Muzeum Prado, Madryt
Ta kobieta w centrum obrazu to Consolatrix Afflictorum. I wszystko jasne, prawda? Prawda – za czasów autora, Pascala-Adolphe-Jeana Dagnan-Bouvereta (to się nazywa nazwisko, co?), było to jasne.
Giovanni Bellini (1433–1516), „Święty Franciszek w ekstazie”, 1480, Frick Collection, Nowy Jork
Jean-Eugène Buland (1852–1926), „Niewinne małżeństwo”, 1884, Musée des Beaux-Arts, Carcassonne
William Hogarth (1697–1764), „Bankiet przedwyborczy”, 1755, Soane's Museum, Londyn
Ford Madox Brown (1821–1893), „Eliasz wskrzeszający syna wdowy”, 1868, zbiory prywatne
Eustache Le Sueur (1616–1655), „Święty Paweł nauczający w Efezie”, 1649, Galeria
Hippolyte Flandrin (1809-1864), „Wjazd Chrystusa do Jerozolimy” 1842-1848 Kościół Saint-Germain-des- -Prés, Paryż
Edouard De taille (1848–1912), "Sen" 1888, Musée d’Orsay, Paryż
John Everest Millais (1829-1896), „Niewidoma dziewczyna”, 1854-1856