Chociaż najczęściej pociągi drogowe zestawiane są z ciągnikiem z tzw. nosem – czyli długą maską – spotkać też można popularne i u nas ciężarówki w których silnik umieszczony jest pod kabiną kierowcy
Chociaż najczęściej pociągi drogowe zestawiane są z ciągnikiem z tzw. nosem – czyli długą maską – spotkać też można popularne i u nas ciężarówki w których silnik umieszczony jest pod kabiną kierowcy
LukeRobinson1 /flickr

Na przyczepkę

Kamil Szczurski

MGN 07/2014

publikacja 26.09.2014 14:42

Są samochody, których się nie da wyprzedzić. Nie są zbyt szybkie. Za to bardzo długie.

W Polsce spotkać można tylko ich krótszych braci. Nasze Prawo o ruchu drogowym nie pozwala pojawić się na drogach prawdziwym lewiatanom. W innych krajach Europy bywają sporadycznie. I też w niezbyt długich wersjach. Pociągi drogowe (road train) sprawdzają się tam, gdzie trzeba przewieźć dużą ilość towarów na daleką odległość, a nie ma kolei. Za to są drogi. Najlepiej proste, bo takim wężem drogowym niełatwo się skręca. Idealne warunki są w Australii. Można tam znaleźć trasę, która nie zakręca przez prawie 150 km. pustynnej drogi.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..