W 80 godzin wokół Ziemi
fot. VIRGIN ATLANTIC GLOBAL FLYER

W 80 godzin wokół Ziemi

Brak komentarzy: 0

Kamil Szczurski

MGN 09/2004

publikacja 02.04.2012 09:59

To latająca cysterna z paliwem. Jednoosobowy samolot ma 35 metrów rozpiętości skrzydeł, tyle, ile pasażerski Boening 737. Kiedy startuje, waży prawie 10 ton.

Konstruktor samolotu, którym będzie wykonany pierwszy samotny i nieprzerwany lot dookoła świata, miał nie lada zadanie. Musiał zaprojektować maszynę, która bez przerwy przeleci ponad 35 tysięcy kilometrów. W efekcie powstał dziesięciotonowy Virgin Atlantic GlobalFlyer. Na jego ciężar składa się przede wszystkim paliwo rozmieszczone w 13 zbiornikach w całym samolocie. To stanowi aż 83 procent jego masy. Dlatego tak ważne jest lotnisko. Musi mieć długi i bardzo gładki pas startowy. Mimo wielkich ilości paliwa, samolot ma go „na styk”. Jeżeli będzie zła pogoda, nie wystarczy, by dotrzeć do mety.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..
Dyskusja zakończona.