Piękna rakieta

Adam Śliwa

|

MGN 12/2019

publikacja 21.11.2019 09:22

Wygląda agresywnie i jest agresywny. Ma podwójne reflektory i potrójne lśniące rury wydechowe. Potężny silnik stawia go wśród maszyn o największej pojemności.

Piękna rakieta triumph

W grudniu tego roku pojawi się limitowana seria tej niesamowitej maszyny. Tylko 750 sztuk. Mimo ceny przekraczającej 120 tys. złotych chętnych nie brakuje. Pojazd jest piękny i niesamowicie mocny. Trudno go pomylić z jakimkolwiek innym motocyklem.

Konkurent Harleya

Poprzedni rocket III wyruszył w świat w 2004 roku. Brytyjska firma Triumph chciała podbić rynek amerykański. Był to pierwszy seryjnie produkowany jednoślad, który przekroczył granicę 2 litrów pojemności silnika. Muskularny motocykl mógł konkurować ze znanymi z filmów harleyami, a jednocześnie miał swój niepowtarzalny styl. Moc motoru była tak wielka, że na pierwszych trzech biegach system ograniczał ją o ok. 7 proc., aby maszyna nie traciła przyczepności. Nowa wersja, która jest na dobrej drodze do stania się modelem kultowym, przewyższa poprzednią pod prawie każdym względem.

 

Potęga pod kontrolą

Najnowszy rocket III ma podwójne reflektory i potrójne lśniące rury wydechu przyciągające wzrok i wyróżniające tego kolosa. Wydawać by się mogło, że takim pojazdem nie da się jeździć. Moc trzycylindrowego silnika o pojemności 2,5 litra, 170 KM i momencie obrotowym sięgającym 221 Nm wydaje się nie do opanowania. Jednak dzięki zaawansowanej elektronice wspomagającej kierowcę jest to proste i bardzo przyjemne. Kontrola trakcji reagująca na przechylenie, ABS dostosowujący się do zakrętów, cztery tryby jazdy, ledowe światła, tempomat, asystent ruszania w górę czy system kontroli ciśnienia w oponach to tylko niektóre z elementów. Oczywiście nie mogło zabraknąć połączenia bluetooth do obsługiwania map, muzyki, telefonu czy kamery GoPro. Zadbano też o komfort kierowcy, instalując podgrzewane manetki. Nowoczesny elektroniczny wyświetlacz można dostosować do własnych potrzeb i upodobań, zmieniając wyświetlane informacje, dodając imię kierowcy, a nawet przestawiając kąt prezentacji wskaźników.

Głęboki bulgot

Rocket III został wyposażony w 6-stopniową skrzynię biegów, a silnik, mimo że ma większą pojemność od poprzedniej generacji rocketów, jest lżejszy aż o 18 kg. Oszałamiająca moc zapewnia maszynie przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy. Charakterystyczny dla rodziny tych motocykli jest trzydrożny układ wydechowy. Dzięki jego konstrukcji przy pracującym silniku słychać głęboki bulgot, tak charakterystyczny dla ciężkich, lśniących chromami maszyn. Rama została wykonana z aluminium i jest o 40 kg lżejsza od ramy poprzednika. Specjalnie do modelu zaprojektowano też opony Avon Cobra Chrome. Tylna ma aż 240 mm szerokości. Poza wersją limitowaną TFC na miłośników jednośladów czekają roadster rocket III R w kolorach czerwonym lub czarnym i turystyczny, zapewniający większy komfort w długich trasach rocket III GT w kolorze srebrnym lub czarnym.

 

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.