Superlotniskowiec

Kamil Szczurski

|

MGN 04/2012

publikacja 21.05.2012 14:14

100 tys. ton wagi, 333 m długości, ponad 90 samolotów, 4660 ludzi.

Gerald R. Ford (CVN 78) Gerald R. Ford (CVN 78)
Northrop Grumman

Miasto na oceanie. Od 2005 roku Amerykanie budują kolejny lotniskowiec. To pierwszy z nowej serii zastępującej dotychczasową – Nimitz. Kiedy wejdzie do służby w 2015 roku, będzie najnowocześniejszym lotniskowcem na świecie. Cykl życia takiego statku obliczony jest na 50 lat, po których zostanie wymieniony na nowszy model. Przez ten czas będzie tankował tylko 2 razy; energia do napędu, jak i zasilania wszystkich urządzeń pokładowych generowana jest dzięki dwóm reaktorom atomowym, uzupełniającym paliwo raz na 25 lat.

Pierwsza 15-tonowa stalowa płyta, która zostanie użyta do budowy kadłuba   Pierwsza 15-tonowa stalowa płyta, która zostanie użyta do budowy kadłuba
Northrop Grumman
Córka prezydenta Forda, matka chrzestna okrętu, składa podpis, który zostanie wspawany w stępkę   Córka prezydenta Forda, matka chrzestna okrętu, składa podpis, który zostanie wspawany w stępkę
Northrop Grumman
Początek budowy. Z rozgrzanej do 1500 stopni C stali formowane będą elementy konstrukcji kadłuba   Początek budowy. Z rozgrzanej do 1500 stopni C stali formowane będą elementy konstrukcji kadłuba
Northrop Grumman
Wewnętrzna część dna statku, przenoszona przez stoczniowe suwnice   Wewnętrzna część dna statku, przenoszona przez stoczniowe suwnice
Northrop Grumman

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.